Upprymdhet kommer med solsken

Nästa vecka lovas varmgrader och då gör jag bort min sista pärs innan sommaren, såsom jag ser det, en tenta. Senare hoppar jag på externredovisning som säkerligen blir lättare- TROR jag...

Så med utlovat vackert väder så har jag börjat känna min livsåder föröka sig till en brandslang. Huden har börjat förnimma en svag bris av sommar och jag ser redan vidomspännande solstränder när jag blickar ut över den bedarrande snön. Det är trots allt bara en och en halv månad till vår klassresa söderut. Nu har den årliga vintern blivit lite långtråkig tycker vi!

Vad mer som orsaker denna min upprymdhet är kaffe...kaffe och blues. Koffein och melankolin, bönor och massor av rö'vin. Den som listar ut andemeningen i det där mailar mig! Jo jag såg nämligen på nyheterna för någon vecka sedan och där testade de musikens inverkan på Josefin Lillhage, simmerskan. Hon slog sitt rekord med en knapp sekund då hon fick lyssna på Adam Tensta, musik i dess vidaste bemärkelse! Jag anar att mitt budskap om världsfred genom idogt musiklyssnande är nära förestående. 

Bluesen har dessutom nu blivit återupplivad för min egen del. Jag är verkligt upprymd över det. När jag lyssnar på Muddy Waters eller Clapton så känner jag något så uråldrigt och samstämmigt. Lidelsefullt och sanningsenligt känns det. För att bara snabbt klämma in ett musiktips så får ni nu ett: Eric Clapton- Rollin' and tumblin' på unplugged- albumet. Jag hoppas kunna närvara på en blueskonsert nu inom några veckor, ska tydligen vara en stor sångerska, inom bluesen, som kommer till Umeå. Hon var faktiskt riktigt stor också...

Jag fick uppdraget, nämner ej uppdragsgivaren, att skriva om värme och tjejer i korta kjolar. De hör u faktiskt ihop litet de där, men de är som att det är värmen som är beroende av de korta kjolarna. Tjejer har verkligt hög inre temperatur när de nu i dagarna redan börjat ha avkapade kläder på sig. Man tycker ju nästan synd om dem! Men jag är inte den som klagar, jag undrar bara när mänskligheten får lida konsekvenserna. Sterilitet på grund av kyla...kanske blir bättre nu när den globala uppvärmningen börjar verka, eller så får vi börja tillverka riktigt tjocka yllestrumpbyxor.

"Blues is not about sadness or misery, it's about feeling, whatever feeling that might be"

Lars Hedlund Johansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0